AlLLaH iTu SetiA aDA...daN aNa...inSyALLah SediA berSAma..

JIWAKU SEORANG MUJAHID...TIDAK KENAL HENTI...

Sunday, March 6, 2011

adik-adik ASDAF

assalamualaikum wrt...

alhamdulillah...
ana berpeluang lagi untuk bersama adik-adik...kali ini ana dapat meluangkan masa di ASRAMA DARUL FALAH (ASDAF) di bukit persekutuan...majoriti adik-adik dari kalangan anak-anak orang asli, berusia belasan tahun...

ana macam biasa la...mula-mula pergi,ana cover dulu sikap sebenar ana kat kawan-kawan...yer arr...ana nih minat sangat dengan adik-adik...kalau kat umah tuh, anak-anak buah yang jadi mangsa kena layan karenah bapak saudara dieorang nih...

adik-adik dari pelbagai suku orang asli nih memberi ana satu pengalaman baru dan ana betol-betol hepi bersama mereka..ana biasalah...adik-adik tuh dah jadik macam adik-adik ana jer...












ini adika...dari perak..suku kaum apa ana dah lupa dah...semai ke apa ntah...tapi ana suka dengar dia cakap dialek dia..apa pun ana tak faham...hehehe..adi nih pemalu orangnya tapi nakal sikit bila jumpa geng...antara adik yang manja dengan ana...bilamasa ana pegang tangan dia,dia akan pegang tangan ana balik dengan lebih erat...ana pun jadi terharu rasannya...agaknya dia rindukan sentuhan dari keluarga...jarang-jarang dapat balik kampung jumpa mak,ayah dan adik beradik...erm....masa ana nak balik UPM,ana last sekali bersama dengan dia...dan Adi memujuk ana yang sedang bersedih masa tuh..
"tak apa bang...tak dapat jumpa lagi kat dunia,kita jumpa nanti kat akhirat..."
subhanallah...terharu ana mendengar kata-kata itu...tulus dari anak berusia 15 tahun nih..sebelum ana pergi,sempat lagi ana peluk dia entah utk kali ke berapa...ermm...



Samsa..nama glamer Ansa...pemalu jugak...pendiam sikit...susah nak entertain mereka nih mula-mula..jadik,ana banyak berteka-teki dengan mereka..dan uji minda mereka dengan sedikit permainan motivasi...alhamdulillah,mereka terhibur dan makin mesra dengan ana...aish...ansa...ansa...




kembar dua orang nih ana tak sempat nak berkenalan sangat...nama pun tak kenal..ana lebih banyak bersama dengan group ana...adi,ansa,lah dan faizal...kembar bih suka menyakat ana..pantang jumpa, mesti nak 'gift five' dan buat trademark...adeii...masa nak melangkah naik bas,mereka berdua la apit ana dalam hujan...hahaha..ape ape je la kembar nih..


aini...erm...dia nih suka sangat lari daro aktiviti group...bila ana nampak dia dok termenung sesorang kat tangga dengan muka sebal dan sedih semacam...ana dekati dia dan cuba selami hati
"ai..aini..nih kenapa??tadi elok2 aje gembira...sekarang bersedih plak..." gitulah lebih kurang ana bertanya...ana tahu,adik-adik nih kalau dimanja macam nih...mesti nangis jap lagi..dan mulalah kuar airmata dia...ai..kenapa nih??
"rindu mak???ke ada kawan yang buat jahat??" ana bertanya lagi...dia diam..tapi akhirnya dia bercerita jugak
"sakit kepala..." ooo...erm..aini...aini...buat abang risau ajer..nak aje ana peluk adik nih tapi...asik...dia ni pompuan arr...serba salah ana...tapi dia kan adik2 lagi...adeii...lau adik2 laki boleh la ana peluk2 tp nih pompuan arr..macam ner nih...adeiii



ini fadzilah...atau che lah...ana panggil je lah...kacukan melayu + cina + orang asli...dia paling rapat dengan ana...coz ana banyak bagi dia motivasi untuk belajar sampai berjaya....bagus lah nih, ada ciri-ciri kepimpinan dalam diri...ngan dia la kot ana paling sedih nak berpisah...






belakang sekali tuh,yg kecik2 pakai baju biru adalah faizal...15 taun...manja sangat dengan ana...pantang ana peluk dia,makin dia peluk ana..dah macam tak mahu lepas dah...macam adika jugak manja dia nih...dia baru 3 bulan kat umah ASDAF...aii...mesti dia benar2 rindukan sentuhan famili...sebab tuh ana manjakan mereka..huhuhuh...

itulah...ana mengharap...dapat bertemu lagi dengan adik-adik asdaf nih...doakan lah..amennn...






























































insyaAllah...jumpa lagi di syurga...amenn...

1 comment: