AlLLaH iTu SetiA aDA...daN aNa...inSyALLah SediA berSAma..

JIWAKU SEORANG MUJAHID...TIDAK KENAL HENTI...

Wednesday, March 2, 2011

Kerna…Aku Rindu IBU..



2 mac 2011,4.00pm..





Usai kuliah tadi..









Aku segera ke kedai makan yg letaknya sebelah perpustakaan…








Mata ini melilau mencari seseorang…






Pandangan beralih dari pekerja wanita yang sedang sibuk membasuh pinggan…ke kaunter bahagian air minuman…kearah wanita yang sedang mengemas pinggan dan sisa makanan…






Ahh…dimana dia???aku rindukan ibu saat ini…






Aku duduk di kerusi..












Sekadar menanti…




Mana tahu..
Tiba-tiba muncul…
Ingin sekali aku menatap wajahnya..
Melihat senyuman tua itu
Yang sudah lama tidak kunjung tiba…




Aku tunggu…dan tunggu…tapi hampa…
Kemana dia???
Aku rindu ibu…
Sudah tidak bekerja disini lagikah dia???

Kak Mis..
Dia bukan ibu kandung ku
Tapi dialah pengubat rindu
Kala aku menagihkan kasih seorang ibu…
Wanita dari Indonesia ini persis ibu buatku
Mungkin kerana latar kami sama
Antara kami Ada mesra…









Dia tiada hari ini
Dan aku mengundur diri
Tak mengapalah…
Esok-esok aku datang lagi…
Kerna…aku rindu ibu…


















1 comment: