AlLLaH iTu SetiA aDA...daN aNa...inSyALLah SediA berSAma..

JIWAKU SEORANG MUJAHID...TIDAK KENAL HENTI...

Thursday, April 21, 2011

kisah kehidupan : kANtOiii 2...

salam alaik...
kisah ini pulak salah ariff sendiri...siapa suruh carik pasal...hehehe

berlaku di akhir semester 5 ariff..

ariff biasa sebelum tidur...ariff layan radio...dengar salamfm...salamfm nih adalah stesen radio islamik kedua setelah IKIMfm..kat area KL nih frekuensi dia 91.1...beroperasi selepas jam 12 malam yer...ariff layan la stesen tuh...ariff dengar satu diskusi pasal akhlak remaja..seorang pendnngar tetap menghubungi dan berkongsi pendapat..wah..suka dengar dia cakap..islamik..Pak Man nama dia..

"jadi,kepada wanita-wanita diluar sana,kalau berniat nak buang anak tuh,tolong la hubungi saya...saya boleh membantu..hubungi saya di 013 XXXX "

ariff cepat catat...ariff nak kenal pakcik nih...mana tahu entah-entah dia ada rumah anak yatim yg menempatkan anak-anak luar nikah nih...ariff suka anak-anak dan adik-adik comel...

ariff kontek dia...maka bermulalah perkenalan kami...katanya bekas Profesor dan sekarang pensyarah bebas...dah tua....berumur 60an...ariff dah anggap dia macam ayah...bila ada masalah,ariff luah kat dia...dan dia menasihati dengan kata-kata yang baik...tapi...

bermulalah hari kantoi nyer...

"Pakman kat KL??buat apa??" ariff telefon dia hari tuh sebab tensen buat proposal projek akhir tahun...niat nak mintak tolong pak man...dia kan bekas prof...huhuhuhu...

"pak man kat asal sini..balik rumah.."jelasnya...baru ariff ingat...dia cakp dia asal KL...

"tapi esok Pak Man nak balik penang dah.."

"eh ye ker...boleh lah ariff ikot Pak man??nanti Pak Man ajar ariff nak wat Proposal nih..." mintak ariff tanpa rasa curiga..dah macam ayah dah

"err...boleh..tapi Pak man kat hotel nih...nak jumpa kawan..datang ke sini boleh..Hotel Suria,dekat Puchong...Pak Man malas nak keluar...tak ingat jalan sangat.."

erkk...kantoi...kata orang KL..takkan tak biasa jalan sini...hermm..pergi hotel tuh boleh pulak..

ariff mintak tolong Bun hantar ke hotel tuh...sesat jugak lah kami...kesian bun...maaf yer bun susahkan bun plak...

akhirnya kami jumpa dia..dan kantoi lagi...

"ariff..kawan Pak Man nih perempuan..nanti kalau tolong jangan cakap apa-apa yer kat dia pasal isteri Pak Man.."Pak Man berbisik ke telinga ariff...seorang perempuan keluar dari hotel...ahh...sudahh...

Ariff pergi kepada bun yang dah nak naik motor..ariff citer kat bun...ariff takot...ada yang tak kena nih...bun selamba cakap..ariff kena hadapi semua ini...anggap ini pengalaman..dan ariff akur...bun blahh..tinggal ariff

Ariff naik kereta Pak Man..nak menuju ke Penang

"Pak Man nak hantar kawan Pak Man dulu yer..ariff.."

kantoi 3 :

"abang bawak la elok-elok..kang sesat lagi macam semalam...nanti lambat plak..i lapar nih...tak makan kat tempat semalam dah.." perempuan separuh usia itu bersuara...

abang???i???ahh...gelinya...
pastuh main manja2...cubit2...adeii...sakit mata...

Pak Man cakap baru nak jumpa kawan..tadi perbualan mereka...mereka dah lama jumpa...ariff tengok ada pakaian pompuan tuh...baru checkout dari hotel...apa mereka buat kat sana??ahh...ariff gabra...siapakah Pak Man
pastu Pak Man memang kekok jalan kat area sini...pompuan tuh yang banyak bantu..adeii...Pak Man banyak tipu ariff...apa dia sembunyikn nih...

kami singgah makan kat satu pasaraya...Alhamdulillah...ariff tekad nak lari dari mereka...mereka g makan..ariff cakap ariff nak solat...lepas solat,ariff lari menyelinap dalam pasaraya..

ariff kol Pak Man bagitahu,mintak maaf sangat2...ariff tak mahu ikot pak man balik penang...

dan sekali lagi ariff koll mintak tolong bun datang amik ariff..tp...err...kat mana nih sekarang...

ariff bertanya alamat kat kedai berhampiran...dan Alhamdulillah...ariff selamat..tapi tak habis2 kena sindir kat bun...alahai...

ariff tak mahu judge apa2 pasal pak man...biarlah dia...huhuhu...

jadikan kisah ini pengajaran yer...

No comments:

Post a Comment