AlLLaH iTu SetiA aDA...daN aNa...inSyALLah SediA berSAma..

JIWAKU SEORANG MUJAHID...TIDAK KENAL HENTI...

Thursday, November 10, 2011

kEhiLanGan...

sajak ini ariff nukilkan istimewa buat arwah ayah dan sahabat2 yang sedang dirindui.
ariff sayang ayah dan kawan2 semua...

KEHILANGAN

mana mungkin
engkau sentiasa berada di samping
ada waktu...sendiri aku di sini
ditemani memori dan rindu...

sejauh manapun jarak yang memisahkan
tetap terasa engkau dekat selalu
sepantas apapun masa yang memisahkan
tetap setia namamu terpahat di kalbu

namun satu suratan
yang harus tabah ku terima
setelah pertemuan adalah...
...kehilangan...

ku yakini
pada takdir itu yang telah tertulis
cuma aku masih payah menemui
kekuatan sendiri...

ku insafi
kau kembali kerana Tuhan lebih menyayangi
cuma aku yang tertinggal di sini
mana mungkin mencari pengganti..

ku mengerti
kau pergi bukan kerana membenci
cuma kasih yang pernah kau beri
membuat aku menangis
menuntut sebuah janji...
...kehilangan...

mana mungkin kan datang
bila namamu ku seru pulang
mana mungkin ada di sisi
bila saja ku bukakan mata
mana mungkin terdengar suara
hanya aku sendiri berbicara

berlalulah hari-hari
membawa harapan yang terkubur mati
cukuplah sampai di sini
detik indah kita bersama
mana mungkin terulang setelah...
....kehilangan...

engkaulah temanku
di saat ketawa ataupun airmata
banyaknya cerita yang tercipta
banyaknya pengorbanan yang dicurahkan
banyaknya rahsia di antara kita

dan berakhirlah semua
sendiri aku tanpamu
sendiri aku pasrah dalam kepayahan
sendiri aku mengulit kenangan
sendiri aku berjuang
sendiri aku yang memahami
terpisah kita kerana...
...kehilangan...

ku berdoa
pada Tuhan yang mengatur seluruh kehidupan
semoga kita kan berjumpa lagi
tidak di dunia
nanti di syurga sana
dan terhapuslah....
....kehilangan...

No comments:

Post a Comment