AlLLaH iTu SetiA aDA...daN aNa...inSyALLah SediA berSAma..

JIWAKU SEORANG MUJAHID...TIDAK KENAL HENTI...

Wednesday, January 4, 2012

stAtuS FacEbOOk JaN 2012

112012M.7safar1433H

saya masak memang sedap
kawan saya masak lagiiiiii sedap
makan free lagi lagi la memang sedap...kan kan kan...
tapi masakan mak lah paling sedap...
saya nak masak...saya kol mak...
saya makn masakn kawan...saya teringat masakan mak...
mak masak free...xpayah beratur nak bayar kat kaunter kan kan kan...

mak masak dengan kasih sayang
berkat tuh air tangan mak
tak ada sesaper leh jadik pengganti
sekalipun bini...
errr...



salam alaik...
212012m8safar1433h

errr...

xde pe

selamat mati kecil
tido elok2 eh
baca doa tido dulu

Ya Allah...kerana-Mu aku hidup dan aku mati(tido)



p/s: jangan lupa tegur saya kalau jumpa dalm mimpi nt eh...boleh ka gitu?hohoho


salam alaik...
312012m9safar1433h

berpisah sekejap itu perlu kerana kita lazimnya mula menghargai sesuatu itu setelah kehilangan...

selalu dekat buat kita tak nampak cinta
bila berjauhan barulah terasa

~ bukankah hadir rindu itu tanda kita ingat?

begitu jugalah kenapa Allah sentiasa menguji
kerana Dia ingin melihat kita kembali

hakikatnya Allah setia bersama dan sentiasa ada dekat
cuma kita yang buta untuk 'melihat'

~ bukankah bila kita perlu Allah itu barulah kita ingat?




salam alaik
10safar1433h412012m

dalam dunia nih

diciptakan setiap benda itu berpasangan
...ada hidup
...ada mati

dan setiap perkara yang kita buat itu ada 2 pilihan
...baik
...atau jahat

sebab nanti kat akhirat kita cuma ada 2 kesimpulan
...syurgakah
...atau neraka...


salam alaik
11safar1433h512012m

apakata anda MENERIMA rm50 000, anda gembira?
apakata anda MEMBERI kasih sayang tetapi tidak diendahkan, anda kecewa?

material atau kebahagian, yang mana anda lebih cinta?
MENERIMA atau MEMBERI, yang mana anda lebih suka?
~ anda mungkin memilih kedua-duanya..kan kan kan?

mungkin anda senang hati mendapat kesenangan ...tetapi yang memberi lagi bahagia melihat anda bahagia...




~ syukur kepada Allah kerana memberi tanpa henti
~ terimakasih kepada sahabat semua keran memberi ruang untuk
kita saling berkongsi erti kehidupan bersama...

No comments:

Post a Comment